Jungheinrichin sisäpaikannusratkaisu
24.3.2017 15:15

Jungheinrichin sisälogistiikka: uudelleen ajateltuja digitaalisia ratkaisuja

Jungheinrich näkee logistiikan digitalisoitumisessa suuria mahdollisuuksia. Digitaaliset ratkaisut hyödyttävät yhtä lailla suuria kuin pieniäkin yrityksiä. Sisälogistiikan prosessien digitaalinen optimointi voi parantaa tuottavuutta jopa kaksinumeroisilla prosenttiluvuilla.

Jungheinrichin sisälogistiikka: uudelleen ajateltuja digitaalisia ratkaisuja 

  • Tuottavuutta parantavat digitaaliset ratkaisut
  • Verkottuminen innovaatioiden pohjana
  • ISM Online -kalustonhallinnan uudet ominaisuudet

Jungheinrich näkee logistiikan digitalisoitumisessa suuria mahdollisuuksia. Digitaaliset ratkaisut hyödyttävät yhtä lailla suuria kuin pieniäkin yrityksiä. Sisälogistiikan prosessien digitaalinen optimointi voi parantaa tuottavuutta jopa kaksinumeroisilla prosenttiluvuilla. Siksi digitaaliset ratkaisut ovat tulleet Jungheinrichin tuotevalikoimaan jäädäkseen. Niillä voidaan taata tehokkuus ja laatu sekä alentaa kustannuksia. 

”Räätälöidyt digiratkaisumme parantavat asiakkaidemme menestymisen mahdollisuuksia entisestään”, Jungheinrichin digitaalisista ratkaisuista vastaava johtaja André Friedrich kertoo. ”Monenlaisten tietojen keskinäinen verkottaminen synnyttää uusia ratkaisuja, jotka tehostavat asiakkaidemme prosesseja ja kohentavat varaston turvallisuutta. Tuotteemme ja palvelumme on viety askeleen pidemmälle, ja asiakkaamme saavat niistä pysyvää lisäarvoa. Tehostunut kalustonhallinta, optimoidut toiminnot, parantunut turvallisuus ja alentuneet kustannukset ovat Jungheinrichin digiratkaisujen tuomia etuja.”

Jungheinrichin sisäpaikannusratkaisu on älyjärjestelmä trukkien helppoon paikantamiseen sisävarastossa. Paikannustiedot helpottavat kalustonhallintaa. Jungheinrichin järjestelmään kuuluu tällä hetkellä neljä moduulia: RouteOptimizer-toiminto auttaa varaston toiminnan optimoinnissa analysoimalla toteutuneita ajoreittejä visuaalisessa muodossa. TruckFinder-toiminto näyttää trukin kulloisenkin sijainnin varastossa reaaliaikaisesti. ZoneGuard-moduulilla voi määrittää varastoalueita, joille trukeilta on pääsy kielletty. SpeedZoning-toiminnolla varastoon voi perustaa alueellisia nopeusrajoituksia. Järjestelmän asennus ja käyttöönotto on verrattoman mutkatonta. Se pitää kustannukset kurissa ja lisää asiakkaalle koituvaa hyötyä. Jungheinrichin sisäpaikannusratkaisu on ehdolla vuoden 2017 IFOY-palkintojen Special of the Year -kategoriassa.

ISM Online on Jungheinrichin kattava verkkopohjainen järjestelmä asiakkaiden trukkikannan hallintaan. Yritysten logistiikan ohjaamiseen tarkoitettu väline parantaa tuottavuutta ja trukkien käytettävyyttä sekä laskee käyttökustannuksia. Jungheinrichin neljä tähänastista ISM Online -moduulia saavat vuoden 2017 aikana seurakseen kolme uutta. Keskitetty käyttöoikeuksien hallinta estää trukkien oikeudettoman käytön ja parantaa siten varaston turvallisuutta. Uudella huoltohallinnalla trukkien huoltoja ja turvallisuustarkastuksia voi suunnitella, suorittaa ja seurata itsenäisesti. Se helpottaa esimerkiksi kunnostustoimien suunnittelua hyvissä ajoin, jolloin kalliita ja tehokkuutta syöviä katkoja toiminnassa voidaan välttää. Akkuhallinta on uutuus sähkökäyttöisten Jungheinrich trukkien akkujen valvontaan. Se helpottaa ja nopeuttaa käyttövirheiden havaitsemista ja alentaa siten käyttökustannuksia ja pidentää akkujen käyttöikää. Asiakkaat voivat yhdistellä Jungheinrichin ISM Online -järjestelmän moduuleja yksilöllisesti tarpeidensa mukaan. ISM Online on tätä nykyä käytössä 21:ssä Euroopan maassa, ja ratkaisulla hallitaan yli 60 000 trukkia yli 3 000 asiakaskohteessa. 

StartSafe on Jungheinrichin digitaalinen ratkaisu varaston turvallisuuden parantamiseen ja käytönaikaisten hallinnollisten kustannusten vähentämiseen. StartSafen avulla kuljettajat voivat suorittaa käyttöä edeltävän silmämääräisen tarkastuksen ja toimintojen testauksen digitaalisesti mobiililaitteella, eikä paperisia tarkistuslistoja enää tarvita. Raportit tarkastuksista tehdään ja arkistoidaan elektronisesti. Jos tarkastuksissa havaitaan turvallisuuteen vaikuttavia puutteita, järjestelmä suosittelee automaattisesti toisen trukin käyttöä. Kaikki toimenpiteet voi dokumentoida verkkoportaaliin, jossa ne ovat selkeässä muodossa vastuuhenkilön tarkasteltavissa. Lisäksi Jungheinrich tarjoaa asiakkailleen mahdollisuuden määrittää kysymyksiä ja tarkastuskohteita itse trukkityypin mukaan. Tämä parantaa kohdennetusti varaston turvallisuutta ja alentaa hallintokustannuksia tehokkaasti. 

Call4Service on Jungheinrichin maksuton sovellus, jolla asiakkaat voivat tilata korjauksia, huoltoja ja muita määräaikaisia palveluja kätevästi. Pyynnön lähettäminen Jungheinrichin huoltoteknikolle käy sovelluksen avulla nopeasti ja joustavasti. Asiakas voi esittää toivomuksen haluamansa toimenpiteen suoritusajankohdasta. Pyyntöön voi liittää virheilmoituksia ja valokuvia, ja voimassa olevia ja toteutuneita tilauksia voi tarkastella yhteenvetona. Tällä hetkellä Jungheinrichin asiakkaat 25 maassa voivat seurata huoltotilaustensa tilaa helposti missä ja milloin vain. Jungheinrichin Call4Service-sovellus on saatavana Android-, iOS- ja Windows-käyttöjärjestelmiin. 

Lisätietoja tiedotusvälineille antaa:

Mika Laatikainen

Jungheinrich Lift Truck Oy

040-8336359

mika.laatikainen@jungheinrich.fi, www.jungheinrich.fi

Jungheinrich yrityksenä

Vuonna 1953 perustettu saksalainen Jungheinrich AG on maailman johtavia sisälogistiikan alan yrityksiä. Jungheinrich on trukkien, logistiikkajärjestelmien ja palvelujen kokonaistoimittaja, jonka laajasta valikoimasta löytyy yksilöllisiä ratkaisuja asiakkaiden tarpeisiin. Hampurissa pääkonttoriaan pitävällä konsernilla on maayhtiöt 36 maassa ja kumppanien kautta hoidettava edustus 70 muussa maassa eri puolilla maailmaa. Jungheinrichin palveluksessa on kaikkiaan yli 15 000 henkilöä, ja konsernin liikevaihto vuonna 2015 oli 2,75 miljardia euroa. Jungheinrichin osake on mukana saksalaisessa MDAX-indeksissä.

Onko sinulla kysyttävää?